Ouders

Inhoudsopgave

Kan jouw kind wel wat hulp gebruiken bij het leren?

Onze Nederlandse taal is voor je kind een wirwar van letters, klanken en regels. De b lijkt op de d. En hoor ik eu of ui? Het vlot leren lezen komt niet echt op gang. Je kind begrijpt niet goed wat het leest. En schrijf je nu gijt of geit, hant of hand, drommen of dromen, word of wordt? eu? ue?

Rekenen voelt als Abracadabra. Je kind blijft tellen op de vingers. Sommen tot de 20 en 100 zijn echt lastig. Het lukt maar niet om de tafels te onthouden. Er is weinig besef van tijd. En dan verhaaltjessommen, breuken en procenten! Pfff…

Of Aandacht en concentratie spelen een rol. Netjes en leesbaar schrijven kost heel veel moeite. Je kind is snel afgeleid en pikt daardoor te weinig op van de uitleg. 1-op-1 Begeleiding zou fijn zijn. Eigenlijk is hij/zij best pienter, maar het lukt gewoon niet. Leren…… hoe doe je dat eigenlijk?

Mijn begeleiding is erop gericht dat je kind:

  • overzicht krijgt in de leerstof, deze gaat begrijpen en toe leert passen.
  • de basisvaardigheden gaat leren en beheersen, op de manier die bij hem of haar past.
  • beter kan concentreren en onthouden.
  • leert handelen vanuit een bewuste keuze, in plaats vanuit een impuls.
  • de juiste uitdaging krijgt en succeservaringen op doet.
  • weer in balans komt, omdat hoofd en lijf gaan samenwerken.

Hierdoor kan hij of zij vanuit een sterke basis verder groeien en ontwikkelen, met plezier leren en vol vertrouwen in zichzelf naar school gaan.

Oprechte aandacht, wederzijds respect en vertrouwen

Vanuit deze waarden gaan we samen op zoek naar wat je kind nodig heeft om tot leren te komen en zich verder te kunnen ontwikkelen. Waar is hij/zij goed in? Leert het vooral visueel? Of juist auditief? Zijn er nog reflexen actief of is er een verborgen visueel probleem? Welke bouwstenen verdienen nog aandacht? Zit het hoofd vaak te vol, waardoor er geen ruimte is om te leren? Handelend en bewegend leren, bewuste aandacht en zintuiglijk waarnemen zijn belangrijke leeringangen. Samen bouwen we aan een sterke basis. Je kind begrijpt de leerstof èn zichzelf beter, zodat het meer in balans komt en verdere ontwikkeling mogelijk wordt.

Ik begeleid je kind zó, dat het overzicht krijgt, met plezier kan leren en zich vanuit een sterke basis verder kan ontwikkelen.
Op deze manier heb ik al veel kinderen geholpen.

Mijn aanbod

Tarieven

Het kennismakingsgesprek en een intakegesprek zijn gratis. Een traject bestaat uit lessen van 45 minuten. Het tarief per les is 55,- en vrijgesteld van BTW. Een inschatting van het aantal benodigde lessen kan ik je geven na de intake. Gemiddeld gezien komt het neer op 12 lessen per leerling. Tarieven voor grotere trajecten zijn maatwerk en bied ik aan op aanvraag.

Voorwaarden

  • Afzeggen van de les kan kosteloos tot 24 uur voor aanvang van de les.
  • De tarieven voor Remedial Teaching zijn vrijgesteld van BTW.
  • Ik hanteer voor trajecten een minimum van 4 lessen per leerling.
  • Wijzigingen in tarieven en specificaties blijft voorbehouden.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kind?
Neem contact met mij op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Over Odette Verhoef

Met plezier, respect en bewuste aandacht help ik jouw kind graag bij het creëren van overzicht en het bouwen van een stevig leerfundament.
Lees meer over mij

Agenda

6-10-2020
Start training ‘Aandacht werkt!’
8 t/m 12 jaar

9-2-2021
Start training ‘Aandacht werkt!’
8 t/m 12 jaar

Lees meer over

  • Training ‘Aandacht werkt!’

Meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kind? Of heb je een vraag? Meld je dan aan voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we de situatie van jouw kind, en geef ik aan of en op welke manier ik jouw kind zou kunnen helpen.

Aanmelden voor gratis kennismakingsgesprek

  • Het kennismakingsgesprek duurt 15 minuten en is gratis
  • Ik neem binnen 2 werkdagen contact met je op